Jully Cornea

Dacă te costă liniștea și pacea, atunci e prea scump

Sfaturi

Despre clientelă

Construirea și menținerea unei clientele nu este magie

. Majoritatea oamenilor cred că există o formulă magică sau un sistem format din câtiva pasi pentru a face acest lucru simplu și rapid. Dar nu este așa. Trebuie să vrei să fii ocupat/ă și trebuie să depui eforturi pentru asta!

👎 Dacă te aștepți ca, doar făcând o tunsoare, fără să legi o conversație sau să îi creezi clientei/clientului o experiență personalizată, dacă sari peste detaliile fine ale serviciului pentru care acesta/aceasta a venit și mai apoi te mai aștepți să primești și o recomandare, ei bine, te înșeli amarnic .

👎 Dacă ai impresia că stând pe propriul scaun din salon și scrollând pe Instagram și Facebook și uitându-te la videoclipuri pe telefon îți va atrage clienți noi, din nou greșești .

👎 Dacă împarți cărți de vizită numai vreo două săptămâni și apoi te oprești, gândind că ele vor circula pentru totodeauna și nu mai este nevoie să mai faci asta, te înșeli .

👎 Dacă ai impresia că șeful tău este cel responsabil cu reclama pentru scaunul tău și pentru cât de ocupat îți este timpul, „pentru că asta este treaba lui”, ghici ce? Greșit din nou .

👍 Dacă îți dorești să fii mereu ocupat/ă, să câștigi mai mulți bani 💰, dacă visezi ca cererea mare să forțeze și prețuri mai mari, atunci ridică-te și socializează, participă la evenimente, vorbește despre păr cu cât mai multă lume, împarte cât mai multe cărți de vizită 📨, salută cât mai mulți oameni 🙋🙋‍♂️ și reține-le mereu numele.

👎 O mulțime de oameni se așteaptă să fie de succes doar pentru că știu cum să realizează o anumită tunsoare prin nu știu ce tehnică sau cum să facă aia și cealaltă. Îmi pare rău să dezamăgesc, dar nu este totul numai despre tunsoare și colorimetrie. Ci este mai degrabă despre a crea o experiență pentru oameni și a-i face să se simtă mai bine cu ei înșiși atunci când ajung pe scaunul din fața ta. 👍

Când cineva se așează pe scaunul tău, dacă nu poți spune 3 lucruri despre el/ea înainte să plece, înseamnă că nu ți-ai făcut treaba bine. 👎 Ia-ți în serios cariera dacă vrei ca lucrurile să se schimbe. Dacă vrei să crești și să prosperi. Dacă nu, rămâi în fotoliu așteptând următorul client.

Dar nu uita: nu clienții au nevoie de noi, ci noi avem nevoie de ei!

Tags : travel